2020-08-08

PyCon JP 2020 招待講演のお知らせ その3 / Announcement of invited talk #3

(English follows Japanese.)

皆さん、こんにちは。
PyCon JP 2020 コンテンツチームリーダーの二木です。

今年は招待講演のスピーカーが5名います!
お一人ずつ紹介していきます(1回目2回目)。

招待講演は2015年から毎年実施をしています。
招待講演の目的は各界(学術や産業など)の第一人者をお招きし、普段ではなかなか聞くことのできないお話をPythonを関連させて講演いただくというものです。

招待講演スピーカー紹介の3人目は、岩崎祐貴氏です。
私たちスタッフは、提出されたプロポーザルから、MLOpsにおける実験管理のパッケージが参加者の関心が高いトピックと考えています。
岩崎様にはブログ記事「小さく始めて大きく育てるMLOps2020」をベースに講演していただきます。

岩崎氏の招待講演は8/28(金)です。
講演の詳細はタイムテーブルの発表をお楽しみに!

カンファレンスの醍醐味の1つは、登壇者に直接質問して知見を深めることだと思います。
登壇者に質問できるZoom参加チケットが発売中です!
https://pyconjp.connpass.com/event/181288/

Hello, everyone.
I'm Futatsugi, a leader of the PyCon JP 2020 Program Committee.

We have five invited speakers for this year!
Let me introduce the third (the first, the second).

We expect the invited talks to have an expert in a specific field present on their expertise and tell their stories, which go beyond what is usually covered at a Python conference.

For this year, we decided to invite Mr. Yuki Iwazaki as our invited speaker.
From the submitted proposals, we believe that the packages for experiment management in MLOps are attracting a high level of interest.
Mr. Iwazaki will give a talk based on the blog post: “Small start, grow big, MLOps 2020 (in Japanese).”

Mr.Iwazaki will speak on Friday, August 28.
We will publish the timetable soon for more details on his talk.
Stay tuned!

One of the best parts of the conference is asking questions directly to the speakers to gain insight.
Tickets to attend by Zoom and ask the speakers are on sale now!
https://pyconjp.connpass.com/event/181288/

岩崎氏のプロフィールは以下をご覧ください。
Please see below for his profiles.

岩崎祐貴氏 / Mr. Yuki Iwazaki

株式会社サイバーエージェント AI Lab Research Engineer。
2014年にサーバーサイドエンジニアとして入社後、インターネット広告事業でScala、JavaScript、Pythonを使った配信基盤や広告レンダリングエンジン、効果予測システムを作成。
フロント・インフラ・データ分析業務を経て、2017年から現職。
クリエイティブリサーチグループにて広告のテキストや画像、動画等の高次元特徴から配信影響を紐解く研究に従事。
ゲームでは魔法使いのような紙耐久アタッカーが好き。

Yuki is a Research Engineer at AI Lab on CyberAgent, Inc.
After joining the company in 2014 as a server-side engineer, he developed an ad delivery platform, ad rendering engine and effect prediction system using Scala, JavaScript and Python in the Internet Advertising Business.
He has been in his current position since 2017 after working in frontend, infrastructure and data analysis.
He works in the Creative Research Group and analyzes the impact of streaming from high-dimensional features such as text, images and videos in ads.
In RPG games, he likes paper armor attackers like wizards.

0 件のコメント:

コメントを投稿