2020-09-09

Thank you for coming to PyCon JP 2020!!

Thank you for coming to PyCon JP 2020!!

(English follows Japanese.)

こんにちは!PyCon JP 2020座長のnishiです。

改めまして、PyCon JP 2020へのご参加・ご支援ありがとうございました!
PyCon JP 2020は、先日8月末に無事全日程を終えました。
- 8/22(土): Sprint キックオフ
- 8/28(金)・8/29(土): カンファレンス
- 8/30(日): Sprint Closing, Tutorial, YouthCoderWorkshop

PyCon JP 初のオンライン開催でしたがいかがでしたでしょうか。

セッション自体はYouTube Liveでも傍聴可能でしたが、カンファレンスの場(Zoom)への参加チケット(リアルタイムでの視聴、同時通訳、チャット、質疑、その他コンテンツへの参加等が可能)を購入いただいた方が591名にのぼりました。両方の配信を合わせて多くの方にご参加いただきました。
今回はオンラインカンファレンスでしたが、Zoom 接続者数やchatコメント、tweetを通して、多くの方に参加いただいていることを実感していました。

また来年以降も是非是非ご参加下さい。

来年以降のPyCon JP をさらによりよいイベントにしていくため、もしよろしければ、PyCon JP 2020のアンケートに是非ご協力をお願いします。

>> PyCon JP 2020 アンケート

また、新型コロナウイルス感染症の影響で、2020年は公私に渡り難しい局面が続いたにもかかわらず、たくさんのご支援・ご協力をいただきました。
- カンファレンスにプロポーザルを投稿してくださったスピーカーの皆さん
- 技術コミュニティとその活動をご理解いただき、スポンサーという形でカンファレンスに支援いただいたスポンサー企業の皆さん、パトロンの皆さん
- セッションや各コンテンツにご協力いただいたレビュアー・パートナーの皆さん
- (身内の話ですが)ボランティアとして、忙しい中でカンファレンス準備を進めてくれたスタッフメンバーの皆さん
ありがとうございました!!

私たちスタッフは、現在会期終了後の作業を進めています(全体活動は9月末頃まで続きます)。
また並行して、PyCon JP 2020の振り返りを行い、来年以降のPyCon JP をよりよくするためのナレッジ化も進めていきます。

今後のPyCon JPの活動にもし興味があれば、是非スタッフ活動にもお試し参加してみてください。
※2020年9月8日現在、2021以降のPyCon JPについては未定です。2021に関する情報については、Blog等でお知らせする予定です。


Hi, there,
I'm nishi, the chair of PyCon JP 2020.

Thank you again for participating and supporting PyCon JP 2020.
PyCon JP has ended with great success.
- Aug-22(Sat): Sprint Kick off
- Aug-28(Fri), 29(Sat): Conference days
- Aug-30(Sun), Sprint Closing, Tutorial, YouthCoderWorkshop

We saw a lot of people joined the conference days on Zoom and YouTube.

591connpass ticket holders(Conference Ticket[Zoom]) and most sessions were also streamed on YouTube Live for free.


Even though PyCon JP 2020 was held online, we could communicate with many participants and see from Zoom participants number, chat comments, and tweets.
Thank you so much again for joining.

We would appreciate it if you could give us feedback by the survey below in order to get incoming PyCon JP better.

>> PyCon JP 2020 Survey

Finally thank you all speakers, sponsors, patrons, partners, reviewers and PyCon JP 2020 volunteer staff for supporting us to have PyCon JP 2020, even in the difficult situation due to COVID-19.

Now we are doing remaining tasks; there are some tasks even after PyCon JP 2020.
And we are also doing retrospectives for the next year.

PyCon JP 2021 is under discussing. (how it should be, etc) 

See this blog for updates about PyCopn JP 2021.

Thank you.

0 件のコメント:

コメントを投稿